Friday, April 20, 2007

IPANEMA!!

Da har guttene deres opplevd mye igjen, og det er paa tide aa oppdatere dere der hjemme paa vaare fantastiske dager her nede. Vi befinner oss naa paa verdens kanskje nest mest kjente strand (Copacabana er vel den mest kjente) Ipanema, Rio de Janeiro. Vi har vaert her siden soendag og blir antagelig frem t.o.m onsdag denne uken. Siden siste oppdatering har det skjedd mye. Etter noen fantastiske dager paa Copacabana satte vi kursen litt soerover igjen til Ihla Grande, en utrolig frodig og flott oy 3 timer soer for byen. Paa Ilha Grande har de verdens 3. fineste strand (ifoelge Travel Channel) og dagene her ble stort sett tilbrakt paa denne. Nydelig strand med store boelger, ruvende klipper rundt jungel i baken! Herlig aa ligge paa stranden og suge energi fra solen!
Her traff vi Rupert fra Norwich, England, og han har fulgt oss siden. En trivelig fyr som gav gruppa mye! Soendag reiste vi tilbake til Rio og Ipanema, og mandag kom den bleikfeite broren min, Oyvind, til Rio! Ny forsyning med snus og saart tiltrengt familiekos var ikke aa forakte! Han koser seg veldig sammen med oss og glir veldig bra inn i det sosiale livet som backpackerlivet byr paa!
Her i Rio har det ogsaa blitt mye strandliv, naturlig nok! Ipanema ligger 50 meter fra hostellet vaart, og vaeret har vaert paa vaar side siden vi kom!
Sights har det og blitt mange av her. Guidet tur i favellaen, som er styrt av narkotikabander, Sukkertoppen, Kristusstatuen og Favelladisko m.m! Veldig spennende!
Dagene gaar veldig fort naa og det er bare 2 uker til vi lander paa Gardermoen. Mye ved dette livet kommer vi til aa savne veldig. Alle vennene vi har faatt er nok det vi kommer til aa savne mest, men ogsaa det aa hele tiden vaere paa reisefot og soeken etter nye opplevelser og severdigheter!
Bror vil veldig gjerne se Ilha Grande saa vi reiser dit onsdag foer vi tirsdag setter oss paa flyet til New York!
Skal forsoeke aa faa lagt ut bilder fra Rio i morgen, men naa er det bursdagsfeiring paa hostellet! Laila fra Brasil er 22 aar og heltene er invitert!
Vi har det ubeskrivelig bra!

27 comments:

Anonymous said...

Treffer dere noen backpackere i slutten av 50-åra, eller? Er bare så utrolig missunnelig! Kan bare ikke tenke meg sånne ferdigpakka turer til de strøka der, men utforske på egen hånd. Får håpe dere kan dele noen erfaringer som gir tilstrekkelig inspirasjon. Forbereder meg forresten på ei uke på egen hånd i Andaluzia, jeg da. Siden det ikke ble noe oppussingsprosjekt.
Her har det vært ei flott helg med 10-årets Skarvennslørdag (jeg gikk ikke) og årets kyrkjekonsert med korps og kor og Verdi og Bach og Grieg og andre store gutter. Morro å få være med på sånt.
Ønsker dere ei fin uke på Ilhla Grande. Den ser veldig jungel ut på Google Earth.(Men ærlig talt:....snus??)
Bless. pappa Steinar

Anonymous said...

Det der høres deilig ut, også hjem til våren i Norge! Bra tima!
Var i Uppsala og besøkte T i helgen, og stilte spørsmålet om hvorfor ikke jeg har en lillebror i Rio jeg kan besøke i stedet for i Sverige:) Jaja, gla i han læll shø!
Kos dere!
Eskil
P.s. Synes absolutt du skal pakke sekken Steinar, og opprett en reiseblogg:)

Anonymous said...

Skal ikke se bort fra at det kan dukke opp flere seniorblogger på nettet etter det her....
Noen som vet hvor den fineste og nest fineste stranden i verden befinner seg?
Svein

Anonymous said...

Æ syns vi ska vær litt raus og sjø igjennom fingran med snusen æ. "Heltan" vårres har tross alt bana seg vei gjennom skya ta canabis og vassa i narko i 4 mnd, og vist sæ som stødige karra, tross snus...Og kem veit, kanskje snusen har bidratt te å hold forførandes dama med skumle tanka på avstand også...

Mjelle, Svein! Nei, det e itj så my sol og bading der, men æ glemme aldri opplevelsen ta å vær der. Spesielt og kraftfullt!
(og bloggen din vil avslutt ca sånn: "Skal forsoeke aa faa lagt ut bilder fra Mjelle i morgen, men naa er det bursdagsfeiring paa Ricahotell! Laura fra Fauske er 62 aar og heltene er invitert!")

Flott å snakk med dæ i går Kristian!!:)
Torkil

Anonymous said...

Hvor ble det av de bildene vi ble lovet??? Regner med at dere bruker tiden til å kose dere nå de siste dagene. Vi har startet nedtellingen til hjemkomst og møter mannsterke på Gardermoen neste lørdag!!

Hilsen Elin

Anonymous said...

Snus eller ikke snus. Fant en eske i TR6-en i dag. Den var rimelig tørr, Kristian. Men bilen starta på første slag! Hadde meg en tur med kalesja nede. Og capsen bak fram. For en futt det er i den bilen. Farlig!
Men backpacking på Mjelle var en ny tanke. Burde hatt med Halvdan, da, Svein. Så kunne vi tatt Kjerringøy og Steigtind i samme slengen.
Ja, Torkil, jeg deler også din respekt for at guttene har vist sæ som stødige karra. Men futt i grisen som de ser ut når snusen henger halveis ned på fortanna.
Bless. Steinar

Anonymous said...

Ja, men hyyysj, itj sei det te dem da, for det e jo det som gjær at dei søtaste jentan sjer på oss...Eller?
Torkil

Anonymous said...

hahaha....denne diskusjonen liker jeg! Hilsen han med snus mellom fortenna!

Anonymous said...

Forsiktig nå Torkil...tenkte du over hva du sa der?
Dessuten, kan huske du hadde en kort karriere med snus i en dårlig kombinasjon med tannregulering. (Bare ta han Kristian!)

Det høres ut som om våren er kommet til Ål. Hva med en bilferie til Kjerringøy, men da er det vel ikke plass til hverken Halvdan eller "Laura 62 år fra Fauske"...(Torkil da!)
Jaja, mulighetene er mange, og godt er det.

Svein (for ordens skyld; ikke snuser)

Anonymous said...

Ja, æ snakke av erfaring. 14 år, fast reggis og usikker. Kor kult e det da? Tænkt det hjalp å barsk sæ opp med litt snus, men det endte med total utestegning fra jentan i å vær med på kyss, klapp og klæm. Snuskarrieren vart i 2 uka, utestegninga e ennå itj opphørt...
(vent...hmmm...kanskje det itj hadd nokka med hverken snus eller reggis å gjør)

Beklage, det e unntak. Den søteste så på han med snus mellom tennan.

Torkil (m/akutt laber selvtillit)

P.S. Vart det itj fleir bilda?

Anonymous said...

Rart hvor sære tema som fyller kommentardelen av bloggen. For ei tid siden var det tunfisk..tror jeg. Nå er det snus. Eller kanskje begge deler bare er omskrivninger.
Med dine bekjennelser, Torkil er jeg imidlertid ikke i tvil: Snus og draget på damene (jeg mener: forholdet mellom kvinne og mann) har ingen ting med hverandre å gjøre. (Jeg mener ikke at forholdet mellom kvinne og mann ikke har noe med hverandre å gjøre, men at snus er underordnet, eller.....jeg vet ikke). Selv om avholdne fedre gjerne ønsker å mene noe annet.
Har førøvrig et bilde av Kristian der han står og kikker inn gjennom nøkkelhullet til damedoen på Kjerringøy. Det var før snusen.
Ha en deilig kveld. Bless. Steinar

Anonymous said...

Haha, tidlige kikketendenser altså.
Kanskje vi var der samtidig? Vi var der sommeren 1997. Sov over i lavo en km unna Sirilund (heter ikke handelsstaden det?)Det jeg husker best fra den ferieturen, var kampen på Aspmyra, Glimt/RBK. 2 pappar, 4 gutter og ei pie benka seg ned og fikk en stor gjeng glimtsuportere bak oss. De var nokså ufine i sine tilrop, rakka ned på RBK spillerne, men sånt er jo nokså vanlig.Men det nektet pia vårres å godta...satt å dunka i meg og ba meg si fra til dem... Endte med at hun reiste seg opp, snudde seg og skrek "slutt opp! Roar Strand kan ikke noe for at han løper som ei dame vel". 6 knallrøde hankjønn prøvde å minske seg bortover benken, og etter en rask "elle-melle", gikk faren min ut med Catrin som selvsagt boikotta resten av kampen.

Ja, så var det dette snus greiene da, skikkelig meningsblogg dette gutter, og jeg har nettopp tatt meg selv i å tenke at selvsagt kommer ikke snus i veien for kjærlighet, det sier i så tilfelle litt om kvaliteten på både kjærligheten og jenta....ja...jenta. Så måtte jeg jo snu på det da...hva om jenta snuste...eee...er det veldig greit for meg å fortsette en flørt med en snusende jente?
Oi...resultatet er nok at vi er to ynkelige brødre begge to nå Torkil. Forresten, var ikke mye stilig med oliver twist i den reggisen din heller.
Eskil
(si fra om vi missbruker bloggen deres da gutter)

Anonymous said...

prøver en hilsen på bloggen fra monsbunuten på Hardangervidda. Bære lækkert! Herlig å være her øppe i stille knallvær..klister og masse snø enda. Var det noen som sa copacabana..eller stranda på Mjelle. Ja takk. Alt sammen Godc tur til NY i mg. Bless. Fatter..

Anonymous said...

Jeg tror jeg dropper å kommentere den snusinga, for da kan vi risikere å få en diskusjon ala tunfisk-saken i og med at Torkil er involvert...;)

Nå blir det bra å få dere hjem snart asså! Jeg har jo lovet Øyvind å knipe igjen "der nede" til dere kommer hjem, men nå gidder jeg snart ikke mer! Er sprekkeferdig deluxe... Ser for meg at du kommer til å le deg i hjel når du ser meg, Kristian. I og med at du sa "fy søren du er diger ass!" i jula alt! Bare vent til du får se meg nå!:) hehe....

Nå skal jeg og mamma tusle en tur på løkka for å se om vi får satt i gang noen rier...

Også har jeg gitt opp å håpe at det skal bli noe kort på meg...;)

Anonymous said...

Der var du jo:) Æ etterlyst dæ hos bror din shø.
E bra du itj e med i snusdiskusjonen, for da hadd æ måtta gitt mæ. Æ vart næmlig beskylt for å flørt med dæ og Kristine etter den tunfisk saken.
Hørt sånt toill? "Tunfisksjekker`n"
Du må da itj prøv å sett i gang rian om du har lovt onklan å hold igjen, vart litt bekymra æ no.

Kor mange kommentara ska dokk ha før det blir oppdatering?
Torkil
p.s. Rannveig, æ har fått ta reggisen no...tilfelle du lurt.

Anonymous said...

Haha, ja, mulig Kristian prøver å finne en likandes stefar til sneipen!:)

Jeg har forresten hatt reggis selv. Både oppe og nede, foran og bak...så synes ikke du skal ha dårlig selvtillit pga det... Men du kan tro Kristian mobba meg når jeg kom hjem med togskinne på tenna!Jeg nekta å smile på flere uker! Han har jo alltid hatt perfekt syn,perfekte tenner, perfekt hud osv... Derfor synes jeg i grunn det er ok at han bruker snus som farger tennene hans gule og spiser junkfood som... ja...du vet...:D

Spurte Kristian på skype her for et par dager siden om det ikke ble noe oppdatering snart.. han mente det ikke var vits å oppdatere så lenge ingen kommenterer... Men hva forlanger de egentlig? Nå er det da flust med kommentarer, men ingen oppdatering...

PS: Ble dårlig med rier av den gåturen, men is ble det!:D

Anonymous said...

ja, nå burde det fadermeg være nok kommentarer for en alldeles så liten oppdatering..
Når det gjelder den tunfiskdebatten (forresten, haha.. tunfisksjekkern!! moro!), jeg er fremdeles i tvil der asså.. og skulle likt å visst om noen har kommet frem til noe?? eller skulle man kanskje bare ha klumsa (stein,saks,papir), og den som vinner får ta avgjørelsen hvorvidt tunfisken er et pattedyr eller ikke..? Eller det noen som sitter på kalde fakta her?? hm.. jammen godt at denne bloggen finnes for sånne viktige diskusjoner! :)

Anonymous said...

Oi, det var itj Kristian shø....
Du e heldig med bror din, godt å hør han har et sundt ytre også.
(Rakkern kallt mæ q-tips i går)

Joa...men det e no fort gjort å gje ein bekreftelse på lest blogg, så det bør folk gjør!
Torkil

Anonymous said...

Næææ...Kristine også gitt:)
Du...det va jo non som sa tilslutt på debatten at det var itj pattedyr, så vi konkludere med det. Gratulere!
Æ gør mitt for økte kommentara no!
Mulig det bli ei bok med sjekkereplikker om tunfisk. Dokk får i så tilfelle vær med på å bedøm ka som funke og itj...
T

Anonymous said...

hva var det som ikke var Kristian? Ja,jeg er heldig med begge brødrene mine synes jeg i grunn.. Men så er de jammen heldig med søstrene sine og da!:D Vi er så flinke til å føre slekta videre og gi de mange småtasser til å se opp til seg:)

Og ØYH! Ikke kom her med det at tunfisk ikke er pattedyr igjen! Da stiger blodtrykket mitt, og det vil vi vel ikke ha noe av?? Tunfisk ER pattedyr! Jeg skal personlig fiske en og vise deg pattene...(øh)... når jeg bare har fått ut mitt eget lille pattedyr...

Q-tips? Fordi du er..hmm... tynn? Eller fordi du er lodden i begge ender?

Anonymous said...

Oi.. jaja, like forvirret ennå jeg.. jeg får vel bare prøve å slå meg til ro med det!(kommer IKKE til å skje..) :)
Men hvis noen møter på en tunfisk en gang må de huske på å spørre!

Anonymous said...

Skjønner at gamle fedre ikke har noe på bloggen å gjøre lenger. Men lurer på om ikke heltene våre også bare rett og slett har gått lei av sære bagateller. De er ute i den store verden, er de. Der er det viktigere ting som gir livet mening.
Men i alle fall: Ha en deilig dag. Nå skinner vel sola over hele verden, vel. Det grønnes til og med øverst i Hallingdal. Og jeg setter meg i bilen for å kjøre til Tønsberg. Så møtes vi på Gardermoen lørdag, Kristian.

Anonymous said...

Hei gutter! Velkommen hjem til gamlelandet. Lurer på hvordan det gikk med kortskrivinga, jeg....!

Bankdama

Anonymous said...

Rannveig:
Det var itj Kristian som beskylt mæ for flørting, og q-tips; e høy og tynn (har gått ned lik mang kilo som Kristian har gått opp etter jul, så sammenlagt e vi fin shø).
Den pattefremvisninga di e itj nødvendig nei, men så sei vi itj no meir om den saken da med tanke på hælsa di (jammen e du ei kruttønne).
Torkil

Anonymous said...

Hoho,du skulle visst hvor mye JEG har lagt på meg siden jul... du kan få litt av meg... satser på at det renner av igjen i løpet av de neste par ukene...;)
Nå er det ikke mine patter som skal vises frem da, selv om jeg sikkert kommer til å slenge litt med de i sommer...

Kruttønne ja!Man skal da stå på krava?;)

Anonymous said...

hahahaha fra new york!

Anonymous said...

Les hele bloggen, ganske bra